dimarts, 29 d’abril del 2014

Trail Serra de Tramuntana

Quan vaig veure que tenia l'oportunitat d'anar a fer el Trail Serra de Tramuntana no m'ho vaig pensar ni un moment. Ja feia algun any que em feia gràcia aquesta cursa, i ara en tenia l'oportunitat. Vaig optar pel Trail, que només eren 66 quilòmetres (si ho comparem amb l'Ultra, que eren 110...). 

Així doncs, mini vacances de Setmana Santa a Mallorca!! La idea era fer-lo junt amb dos amics, el Manel i el Xavi, i que em servís d'entrenament. I per mirar de fer-ho bé, vaig intentar no deixar res a l'improvisació: anàlisi de trams i desnivells, prepara el menjar per trams, etc. 

Pot semblar mentida, però el dia i la nit abans de la cursa tenia moltíiiiissims nervis! Entre això i altres coses vaig dormir poc més de 4 horetes, ja que havíem d'anar a buscar l'autobús que ens portaria a la sortida.

Vam sortir a les 8 del matí de Valldemossa. Ens esperaven 66 km i 2500 m de desnivell positiu. Vam anar gran part de la cursa plegats, amb un Xavi que ens anava frenant al Manel i a mi dient-nos que encara quedaven molts quilòmetres. La veritat és que va anar molt bé, doncs potser si hagués volgut anar més rapidet d'un principi potser m'hagués passat factura més tard. A la segona pujada forta, d'uns 900 m de desnivell, el Xavi va començar a trobar-se malament, i el vam deixar (què insolidaris... ;) ). Vam augmentar una mica el ritme, i no ens va anar malament. Anàvem avançant algun que altre corredor, i ens en passaven poquets. 3 hores després de deixar-lo, el Xavi, increïblement, ens atrapava!! No ens ho podíem creure, doncs el ritme que portàvem nosaltres no era pas baix. Al final, els quilòmetres ens van passar factura a tots, però el Xavi va pagar l'esforç de voler-nos atrapar i, veient que anava molt lent, el vam tornar a deixar. Al final, després de 61 km a les cames, els últims 5 es van fer eterns!!! No s'acabaven mai!! L'entrada al poble de Pollença, però, va ser genial!! Ens esperaven la Valentina i el Set, que van entrar a coll d'uns pares eufòrics!! Al final, 8 hores 48 minuts, i el Xavi només a 7 minuts nostres. Felicitats a tots dos!
 

Les sensacions que vaig tenir van ser bones. Vaig gaudir molt de la cursa, i tot i que ja m'havien avisat, vaig trobar el terreny molt dur, molt pedregós, amb les baixades més lentes del què em pensava.